célcsoport

Média-reklám-web-marketing-közeli észosztó központ, a középszerű és tehetségtelen marketingesek rémálma. Reméljük.

Friss topikok

  • Mária: Aki a szerkesztőfelületre fogja a bénázást, az sikeres ember nem lehet :) Na, jó, csak vicceltem,... (2007.08.08. 17:56) négyzetméter

Linkblog

HTML

négyzetméter

2007.08.07. 02:18 | trj | 12 komment

Hosszasan nem szeretném már az első posztnál untatni a véletlenül idetévedteket holmi ködös és távoli koncepciókkal, miről is szólna a blog - maradjunk annyiban, hogy mindannyian (persze-persze, inkább a fiatalok meg a jól keresők) boldog konzumerként vagyunk a célcsoportja tehetségtelen és primitív marketingesek átlagon aluli ötleteinek.

Első posztban talán nem túl innovatív egy többéves témát előrántani, de bevállaljuk: legyen szó kezdésnek a szóróanyagokról. Nincs mit tagadni, sokan közülünk szórólapaddikcióban szenvednek, jelesül még e sorok írója is szívesen lapozgat. Reggeli idején szájból kilógó kiflivég, diszkréten kakaófoltos szórólap, nem szégyen az, egyféle (hátööö kissé beszűkült) formája a tájékozódásnak, vegyetek azért újságokat is.

Dehát papír ingyen, jól jön az ablakpucoláskor meg festéskor is, mert úgyis lecsepeg a selyemfényű amikor az ajtónál felül kell. Aztán persze győzd szemetesig eljuttatni (szelektíven, köszönet a prérikutyák nevében). De távol állunk attól, hogy a postaládaspam intézményét kérdőjelezzük meg, valószínűleg annak már mindegy.

Van szórólap sokféle, de ne ragozzuk tovább: a létező legtenyérbemászóbb, hosszú ideje listavezető a Media Markt és kedves párja, a Saturn terméke. Ha van valami,
amin egészségesen dühönghetünk egy jót, az pont a szórakoztatóipari testvérpár által a világba ömlesztett valaha gyártott legképtelenebb méretű szóróanyag.

Próbáltál már egy asztalon kinyitni és áttekinteni egy ilyet? Kézbevéve lapozgatni? Széles szárnyfesztávot, jó kondit azonnal kézbevenni, egyébként nem sokáig marad a vörösfekete anyag magasban. Asztal igénybevétele esetén lehetőség szerint próbáljunk valami diszkrét nyolcszemélyessel kezdeni, bármelyik panelkonyhában fellelhető. De konkrétan: a kedves olvasó asztalát ill. konyháját hány Media Markt szórólap teríti be? Indítanánk egy egészséges 1/4 aránnyal, és ezzel még nem is állunk rosszul.

Ez van, a kommunikáció része a földbe döngölni ezeket a primitív bénákat (ld. célcsoport): arcodba kapod fényképezőgépedről a hatvankét centis másolatot piros háttér előtt, szemed már izzik, akarod mert nagy! El nem hinnéd, hogy kétszázezerért ez igazán jó vétel, ha csak kisebb képet látnál, nemde? Megérdemled a nagy szórólapot, nekünk nagyon van, és most pont nagyon adjuk. Most pedig mész és vásárolsz kérdezés nélkül, köszi, kijáratnál csomagodat meg mutasd a marconának mert amúgy meg lopsz, suttyó.

Hosszas, kitartó munkával sikerült hát a két (egy) cégnek kialakítania arculatát: riasztó, agresszív és tenyérbemászó. Talán az életunt alkalmazottak is az arculat része, pont passzolna. Szép munka, gratulálok, végre nem kérdés, hogyan kell viszonyulni egy márkához. Önmagát jól definiálja, nyilván nem is várunk tőle többet, mint a primitívet, a legalját, a mónikasót. Betérünk mi így is, hát hogyne, kell nekem is minden ami a németeknél már nem eladható - csak épp gyűlölöm. Nem a termékeket, mert Kína stabil minőséget produkál. A helyet. Pont azért, mert engem néznek bunkónak.

Kedves marketingosztály a Media Marktnál: csináljatok valamit, amire esetleg szakmailag is büszkék lehetnétek (feltételes mód, merthát ki tudja). Sajnos megvan az a veszély, hogy ezt a marketingstratégiát bizony egyes felsőbb vezetők komolyan jóváhagyták, így még sugallni sem merjük, milyen jó lenne egyben dobni ki a marketingosztályt, elvégre az a fontos, hogy ők jól érezzék magukat. 
  
Az évek óta változatlan állapotot épp el tudná látni pár egyetemi bulik szórólapkészítésén edzett fiatal DTP-titán, az érdemi "arculatépítés" meg úgyis megállt néhány magyar celebritás szintjének továbbsüllyesztésével, talán elég magunk elé idézni Nacsa kartárs (szeretnivaló bolondos fickó) mókázását Pákóra festett arccal.
Részünkről szívesen látnánk a teljes gárdát úgy cuzámmen mondjuk piacon paprikát árulni, itt az alkalmazkodóképesség is mérhető lenne - ott az ártábla ügyes dekorálásával szintén jelentős bevételnövekedés idézhető elő.
Azért készek vagyunk kompromisszumra, bár nem adjuk olcsón. Ha kezeink közé kerülne egy videófelvétel, amin egy MM marketinges megpróbálja saját szórólapját végigolvasni, az már elégtétel, talán még el is indít valamit (egyszersmind akrobatikai szempontból is érdekes tanulmánynak ígérkezne).

Hát, ez már csak ilyen, a német importmarketing legalja. Bár, azért a verseny kemény.

Címkék: marketing német mediamarkt

A bejegyzés trackback címe:

https://celcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr16134114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.08.07. 16:21:07

A "prérikutya" link el vagyon rontva a szövegben!

trj 2007.08.07. 16:28:39

na, nem is lett rossz az elsőzés, sok sikert a továbbiakhoz is!

a link pedig javítva, a reportért köszönet, hálánk örökké! (a szerkesztőfelület tehet róla, jó ez, csak a torka véres)

kba 2007.08.07. 18:32:55

hehe, másodlagos-csavaros hatás - jó volt ez a nagyfényképezős motívum, bevillant az agyamba, ahogy bevillan az agyamba a mm prosiból
a szép nagyfényképező, és az is,, h 2 napja nem kutattam szép nagyfényképező paraméterek és árak után. szponzoráltathatnátok a posztok témáit, mennyivel könnyebb lenne, ha innen egy klikkel eljutnék egy szépnagy online fotóáruházba..

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.08.07. 19:33:43

De hogy a p*cs*ba került ki egy 1 bejegyzéses, párórás újszülött az index címoldalára, áruljátok már el?!

Egyébként riszpekt!

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.08.07. 21:07:44

az ilyen "újságok" a legjobbak a krumplipucoláshoz, be ne szüntessétek már!

birka 2007.08.07. 21:23:35

Az alkalmazottakat, akik benn vannak a boltban, ne bántsd. Két volt Saturnos beosztottam (eladók voltak) van és igen elégedett vagyok velük, csak hát a cég... Na az a fos.

kbs 2007.08.08. 07:08:28

Karajnál a pont. Az összes többiről lecsurog már egy kiló krumpli héja is.

Bélabácsi 2007.08.08. 08:00:19

A cikk állításaival tökéletesen egyetértek, ugyanakkor szomorúan jegyzem meg, hogy kis Hazánk kis népének sajnos ez kell. Gyözike show mint nézömágnes fömüsoridöben a TV-ben, hogy utána másnap a gimnazista lyánykák fél órát erröl beszéljenek a villamoson ? Persze. Media Martk szórólap sík buta és faék-egyszerüségü gondolatvilággal ? Ez a tuti, gyerekek, a lényeg hogy üssön mint áz ipari áram. Az utóbbi tíz évben felserdült ill. felnötté vált generációnak (mély tisztelet a kivételeknek és még mélyebb a szüleiknek, akik nevelö munkájának a kivételek köszönhetöek) sajnos elsödlegesen az ilyen szennyáradat miatt süllyedt a mélybe az értékrendje. Igen, én is hányok az ilyen szórólaptól, de karajnak van igaza: krumplit pucolni én is használom - mert hülye azért nem vagyok :)

sznobrász 2007.08.08. 09:39:53

Az MM és a Praktiker akkor nagyon jó, ha lakást festesz. faltól falig elég pár példány, hogy leregaszd vele a parkettát (most festettem lakást).

Bár az MM-nél idegesítő, hogy középen összeragasztják, még a fele is elég sok takargatási munkát takarít meg (normál szórólapméretben sikkalt több ragasztócsík menne el, az időről nem is beszélve).

Az már a fenti szórólapozók baja, hogy közben magasról teszek rá, hogy mit fogok diszperzittel összecsepegtetni...

Király Rák · http://kiralyrak.blog.hu 2007.08.08. 09:43:50

Magam is sokat gondolkodtam már, hogy mi lehet az oka az elcseszett nagy dizájnnak, és egy dologra tudok csak gondolni:
a MM úgy gondolja, hogy ingyen szendvicsembereket csinál a prospektusait közlekedési eszközön, utcán, közterületen nézegetőkből, hogy még két méterről is el tudja olvasni a többi.

Ezt az ötletet támasztják alá a messziről rikítő hülye azért nem vagyok-zacskók is

Mária 2007.08.08. 17:56:42

Aki a szerkesztőfelületre fogja a bénázást, az sikeres ember nem lehet :)

Na, jó, csak vicceltem, de a Homáron mindig ezt mondják.

Ha a többi bejegyzésed is ilyen lesz, akkor sokszor fogok itt lenni :)))
süti beállítások módosítása